Friday, 22 March 2013

Vuosijuhlat JEA!

Mä oon tänään herännyt jo seiskalta käjättämään illan juhlia. Neljään viikkoon en oo korkkia avannu, kun päätin että mä en enää jaksa juosta känni kolmantena jalkana jokaisissa bakkanaaleissa vaan dokaan vaan sillon kun on oikea fiilis ja sopivanlainen juhlantuntu. Ehkä tää on vaan sitä että on oikeesti tullu vanhaksi. Tai sitte vähän enemmän aikuiseksi (Onpa muuten pelottava ajatus).

Meillä on tänään lö superbe juhlat illalla. Tosi monet kaverit juoksee vuosittain vuosijuhlissa, mutta kun meidän ainejärjestö on niin kovin pieni niin ison mittakaavan vuosijuhlat järjestetään vaan kerran viidessä vuodessa. Ja ooooooooooou boi, näitä kemuja on ootettu. Juhlat alkaa kokkaritilaisuudella (josta olin ihan et jea how fancy is that kunnes kuulin kokeneemmilta juhlijoilta et se tulee olee todella puuduttavaa...) josta sitte tunnin jälkeen siirrytään Upseerikerholle imee juhlatunnelmaa (viiniä), nauttimaan hyvästä seurasta (viinistä), syömään herkkuruokia (viinin kyytipoikana) ja laulamaan juomalauluja (niin miten nyt siltä viininjuonnilta kerkee).

Järjestäjät ei varmaan uskoneet kenenkään selviävän pääjuhlasta jatkoille omin avuin joten kaks bussia roudaa meidät kaikki sitten 700 metrin päähän jatkopaikalle. Ja kaiken järjen mukaan vanhojentansseista tutut tanssit tanssitaan vasta puolen yön jälkeen siellä torvisoittokunnan säestämänä. Itseni tuntien meen kaiken keskelle heittää YMCA-koreografiaa ku jengi poshina tanssii ympärillä jotai kehruuvalssia. Viel enemmän järkeen käy et näillä jatkoilla on SAUNA lämpimänä ja pihassa PALJU. Salli mun....... Okei, no sauna nyt on varmaan jätkille yks hyvän keittoillan edellytys ja palju kiva lisä. Mut mun on kauheen vaikee nähä ketään mimmiä astuvan iltajuhlaan mukanaan juhlamokka-paketeista kudottu saunalaukku messissä ja kampaajalla väsätty nuttura hikisenä lauteilla. Ja palju.... No oon varma et se on sällien salajuoni päästä näkee känniset kissat tissisilleen kylpemässä.

Mut sellasta. Mun rahallinen panostus näihin juhliin ei oo ollu kovin suuri. Löysin munkilla täydellisesti istuvan mekon nelly.comista ihan sikahalvalla ja siihen asusteet päälle, niin koko lysti pysy reippaasti alle satkun. Ja sit mä sain yheltä superilta ystävältä lainaan hopeaketun joka oikeesti on kaulassa aika creepy kun sillä roikkuu siinä pitkät takatassut (JA NIIS ON KYNNET!) ja häntä pisin mun rinnuksia. Mut hei se on kai sitä glamourii elämää johon en vaan oo tottunu. Kettu tulee jokatapauksessa lepäämään mun harteilla ja loppuillasta toivon olevani yhtä eteerisessä olotilassa kun se raukka vaikuttaa olevan. Mä laitan tähän loppuun vielä kuvan. Kuten näkyy, siinä on kengät ja laukku. Ja mekko. Ihan täysin useless mitenkää mut muistan jonkun sanoneen et kuva postaukseen tai lukijat ei tykkää... No Hanni, mun ainoana julkisesti tunnustautuneena lukijana, mitäs mieltä? Olisko tää postaus ollu MITÄÄN ilman kuvaa?




Ihanan fantsua viikonloppua myös teille satapäiset seuraajani! 

L

Sunday, 3 March 2013

BikBok I'm in love

Okei, mä en nyt vaan malttanut odottaa, vaan mun oli pakko kirjoittaa tästä asiasta heti. Mä kävelin sisään Skanssiin avattuun BikBokiin ihan vaan katselumielessä. Pitäähän noi uudet kaupat kuitenkin käydä katsoo että what's new ja sitä rataa. Olin kuullut yheltä kaverin kaverilta että jumantsuikka sieltä saa hyviä pöksyjä. No, mä olin vähän skeptinen sillä luulin löytäneeni täydelliset korkeevyötäröiset stretchfarkut joulun jälkeen hennesiltä. Mut sitte tuolla liikkeessä nappasin piruuttani yhet mukaan sovariin. Ja kun vetäsin ne jalkaan, teki mieli huutaa HALLELUJA! Ja sit mä ostin heti kättelyssä kahet.


Siis mulla ei eläissäni ole ollut näin hyvin istuvia farkkuja! Ensinnäkin, nä on niin joustavat että tekis mieli heittää spagaatti (jonka siis tottakai masteroin tost noi vaan). Toiseksi, näissä on joku pepputaika. Nä tekee pyllystä pienemmän hetkessä. Mä en kestä. Kolmanneksi, nä on ihanihanIHAN pillit. Ja neljänneksi, 30% avajaisale kaikista tuotteista teki 54,90e normaalisti maksavista pöksyistä ihan ihanan hintasetkin. Mutta jos nä vaan tekee kaiken mitä toi tuotetagi lupaa, niin mä en tuu enää koskaan ostamaan housuja muualta. Ja okei, ehkä nä ei oo ihan farkkufarkut, mutta jotenkin tuntuu että nykyään kaikki stretchfarkut menee vahvasti jeggins-linjalle.


Siis tää on ihan uskomaton fiilis. Tuntuu et nää imasee kaiken fätinkin littanammaks ja kun nostaa jalkaa niin se ihan pongahtaa takasin tän flexin ansiosta. Tuntuu et mitään mitä mä sanon ei voi tuoda tarpeeksi glooriaa näille housuille. Herranjestas mä oon ekstaasissa.

Nyt on slimmit nilikat! 











Ja okei, kyllä mulla tartttu mukaan myös tällanen pähee jenkkifarkkupaita. Ei sitä vaan voinu jättää sinne rekkiin roikkumaan. Niin siis, mainitsinko mä jo sen 30% alennuksen?



BIKBOK I LOVE YOU!!!

Rakkaudella,
Hehkee Farkkupeppu L





Viimeinen niitti!

Tänä keväänä mä oon täysin hurahtanu niitteihin. Tuntuu ettei tossa eteisen rekissä roiku enää _mitään_ mustaa/nahkeaa/rokkaavaa jota en ois vähän muokannut noilla niiteillä. Välillä tulee sellanen wait, what?-fiilis, että onko tää nyt oikeesti enää millään lailla päheen näköstä tai ennen kaikkea tervettä. Sellaset ohikiitävät hetket eskaloituu siten, että mä istun sohvalla ja revin raivoissani niittejä irti farkkuliiveistä ja jakuista. Ja joo, just niistä mihin oon edellisenä (tai jopa samana) iltana käyttäny tunteja ommellen niitä niitinperkeleitä kiinni.

Tää kaikki alko oikeestaan siitä, kun mä tossa joulun alla selailin asosta ja törmäsin aina vaan uudelleen biker-takkeihin joita oli bruisattu niiteillä. Ne oli niin mäheitä, mutta voin kertoo, niin oli ne hinnatkin nousseet suhteella euro per niitti. No sit ku mä elän tällä carpe diem recycle or die-periaatteella (lue: opiskelija menee aina sieltä missä euron kurssi on matalin) ni mä päätin et hei, wadap, mähän ostan kasan noita niittejä ja ompelen omin kätösin ne viime keväänä ostettuun bikeriin kii. No siinä meni sit tavallaan koko ilta mut mä ainakin tykkään lopputuloksesta. Siinä se on, koko komeudessaan.



       
               


Kaveri sano et "Hei mitäs helvettiä, toihan on ihan kasarirätti" johon mä ajattelin et turpakiitääontheshit.  Pari viikkoa sitten huomasin et erään uniikkiliikkeen (h&m) henkarit roikku pullollaan lähes samaan tyyliin tehtyjä bikereita, sekä mustana että valkosena. Mä voisin ottaa krediitit siitä et oon trendsetteri ja nää suunnittelijat on vaan nähneet mut kadulla toi rotsi niskassa. Mut todennäköisyydet on alun alkaenkin siihen minimaaliset ku noi mallistot nyt suunnitellaan jotai vuotta etukäteen ja ne todennäköisyydet heikkeni miinuksen puolelle Suomen tammikuisen keskilämpötilan tuntumiin koska eihän tolla tarkene vielä_kään_ ulkona.

Mut toi takki on joku superkäytännöllisin tyylillisesti. Sen voi klassisen bikerin tapaan yhdistää minkä kanssa vaan. Mekoista farkkuihin, farkkupaidoista pitsitoppeihin, pulsupipoista merikarhuhattuun. Ja tästä rakentuu upea aasinsilta nyt sitte seuraavaan kevätsuokkariin, meinaan isoveljeltä joululahjaksi saatuun Brixtonin Fiddleriin.



Innostusta tähän hattuun latisti vähän se, et ku pää on ku sputnikki, eikä lääkäritkään sille mitään mahda, on kaikki hatut mulle automaattisesti liian pieniä. Ja niin on tääkin. Jos sen vetää kunnolla päähän, nousee hiukset dorkasti korvien yläpuolelta siiviks ja päätä kiristää niin että kuola vuotaa kyynelkanavista. Mut mä oon päättänyt et mä käytän tota hattua ja pistän tän hartioiden väliin nakutetun hatuvenytysvehkeen powerit kaakkoon ni ehkä toi on kesään mennessä jo aika passeli tai ees lähelle sitä. Silläkin sivuvaikutuksella et syksyllä mun pää on päärynän mallinen.

Nyt ku ollaan käyty tää niittibikeri ja Fiddleri läpi ni mä pistän tähän vielä kuvan mun kevään lempparinilkkureista, nahkasista Bullboxerin tosi hyvin jalkaan istuvista nappisuorituksista. Näissä on tukeva seittämän sentin korko ja malli on ku mun jalalle luotu. Käyttö on jääny vielä vähän vähälle, vaikka noi jo marraskuussa ostin. Niissä on meinaan aika suolasen liukas pohja eikä sovellu tän hetkisille kaduille lainkaan jos haluu pitää häntäluunsa yhessä osassa ja  pakaroiden selluliittit nätisti rivissä. Myönnettäköön myös, että mulla kun tota pituutta on metrikaheksankyt ja pää hakkaa balleriinatkin jalassa kattoa, on mun itsevarmuudella viel pari taistelua käytävänä ennenku noi pääsee kovempaan käyttöön. Tai sit mä odotan viel hetken, että joku afroamerikkalainen koripalloileva unelmauros nappaa mut vaimokseen ja voin käyttää vaikka kuinka korkeita korkoja. Suomalaiset miehet, miksi olette kääpiöitä?

Näitä saa ainakin Spirit Storelta, 109,90e.

Ja paskat, näähän ei kaapissa pölyä ala kerään!

Tähän loppuun vielä kuva siitä miten nää kaikki kolme upeaa asiaa voi yhdistää perusfarkkupaidan ja mustien pillifarkkujen kanssa.


Nyt mä pistän Gilmore Girlsit pyörii, vedän rahkat naamaan ja otan päikkärit a.k.a. kaikki irti täst aurinkoisesta sunnuntaista. Olin mä kyllä tosta jo nauttii ku kävin pyörähtää just avatussa BikBokissa. Mukaan tarttu muutama mellevä ostoskin, niistä kirjotan sitte ku jaksan.

Puspus,
L